darkeye87

Direktlänk till inlägg 22 juni 2015

Slö Måndag

Av Emma - 22 juni 2015 23:10

 


Ledig Måndag och det betyder att jag har gjort minsta lilla idag.
Ibland behöver min kära smärtsamma kropp en vilodag ifrån allt.

Just nu smärtar min kropp både här och där.
Längtar så mycket tills dom där läkarna har fixat klart min kropp så att man kan börja leva ett normalt liv utan smärta och brutna ben som man behövt gå med i se sådär tre år.
Visa dagar gråter man av smärta andra dagar kan man gör allt och lite till, men så kommer smärtan igen bara för att man har gjort det man vill och tycker om att göra.
Ska det vara så?
Ska man inte få den hjälp man kanske behöver?
Varför finns det änns läkare när dom inte änns lyssnar och bry sig, utan bara tittar på en och säger: Du är tjock gå ner i vikt så ska du se att du mår bra.
Ja klart att dom kanske har rätt, men jag har ju lika ont idag som för 8-10 år sen då jag kanske vägde 30 kilo mindre.
Jag har inte stor tro på sjukvården idag, tyvärr!

Men jag har stor tro på kärleken tack vare min helt underbara sambo <3


Godnatt sov så gott alla fina människor där ute, Ta hand om er!

 
 
Tuula

Tuula

23 juni 2015 07:14

Låkarna är fullkomligt inkompetenta, finns inte en enda läkare som vet vad ska man göra egentligen. Och att flänga ur sig att man är 'tjock', är jävligt oprofessionellt. Så säger man bara inte! Hur tänker dem?!

Om de tror att en operation kan förändra allt sådär hux flux så tror de jävligt fel. En operation är ett redskap, inget annat. Jag blir så ledsen när jag läser detta, för all lättvindighet som läkarna har gör att man drar ut på att söka hjälp. Inte fan vill man ha saker kastade i ansiktet !

Du är stark Märta, så du klarar allt. Och du ska vara glad att du har P vid din sida. Det är kärlek det! <3
Kämpa & låt inte läkarna trycka ner dig.

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 december 2015 18:34

  Sådär, då är jag tillbaka igen för att bjuda med mig utav min mat och mina recept. Som en del kanske vet så lagar jag min mat oftas efter: TA VAD SOM FINNS HEMMA och SLÄNG IHOP NÅGOT GOTT. Men absolut händer det att jag gå efter recept också el...

Av Emma - 28 juli 2015 12:36

Dagen innan avresan till Öland fick vi tyvärr ta ett jobbigt beslut och ta bort vår ögosten Hedvig.Hon fick ett lååångt och lyckligt liv i hela 30 år, men nu orkade inte hennes ben att bära henne och lungorna orkade inte mer. Jobbigt beslut som jag a...

Av Emma - 15 juli 2015 21:02

Tredje dagen i rad som händerna och under armarna värker något kopiöst.  Svårt att sminka mig hålla i gaffeln när jag ska äta, allt är jobbigt. Inte kunna sova en hel natt utan att det värker och händerna somnar. Men jobba måste man göra, men s...

Av Emma - 13 juli 2015 16:41

  Inte den bästa på att hålla igång min blogg,men nu är jag här igen och ska lägga upp lite recept under kvällens gång.         Som dom senaste fyran åren så har vi åter igen haft vår  årliga sommar " jul " fest, dock så hoppade vi  ...

Av Emma - 29 juni 2015 14:55


    Till lunch idag fick det bli fläskfile gryta med champijoner.   Detta behöver du:1 fläskfile 2 msk smör 1 paprika 6-7 Färska Champijoner4 msk kalvfond5dl grädde 1 tsk soya 2 msk svartsvinbärs gele  salt och pepparSå här gör d...

Presentation


Min blogg kommer handla om mitt intresse för matlagning, min resa genom livet och mycket annat! Hoppas att ni kommer trivas och vågar testa min mat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards